
Hier moet je rekening mee houden voor een goede linkbuilding in Duitsland
20 augustus 2021Wil je als bedrijf meer naamsbekendheid krijgen in Duitsland? Dan is een goede Duitse linkbuilding belangrijk. Laat je linkbuilding uitbesteden. Linkbuilding heeft alles te maken met de zoekmachineresultaten van Google. Hoe hoger je resultaat in de zoekmachine is, hoe beter je zichtbaar bent voor potentiële klanten. Maar hoe werkt linkbuilding nu precies en waar moet je rekening mee houden bij de linkbuilding in Duitsland.
Wat is linkbuilding?
Linkbuilding houdt in dat er op een andere website een link staat die leidt naar jouw eigen website. Als klanten de website van het andere bedrijf bezoeken en op de link klikken, komen ze op jouw website terecht. Zo krijg je meer bezoekers op je website en zul je stijgen in de zoekresultaten op Google. Als gevolg hiervan, wordt jouw website voor steeds meer mensen zichtbaar en krijg je uiteindelijk nog meer bezoekers. En zo gaat dat maar door.
Linkbuilding Duitsland
In Duitsland werkt linkbuilding op dezelfde manier als in Nederland, alleen zijn daar de regels wat strenger. De links die gebruikt worden voor de linkbuilding, staan in artikelen die relevant zijn aan de website. In Duitsland moeten deze artikelen van een hogere kwaliteit zijn dan in Nederland om waardering te krijgen van Google. Zijn de teksten niet van goede kwaliteit, wordt er óf geen aandacht aan besteed, óf krijgen deze een negatieve waardering en daalt de website alleen maar in de Google zoekresultaten.
Zo zorg je voor een goede Duitse linkbuilding
Er zijn veel dingen om op te letten als je hoog in de Duitse zoekresultaten terecht wilt komen. Het is niet alleen erg belangrijk dat de linkbuildingsteksten van goede kwaliteit zijn, deze moeten ook nog eens op de juiste website geplaatst worden. Het is niet de bedoeling dat je je teksten op een willekeurige website plaatst. Ook dan zak je in de zoekresultaten. Zoek nauwkeurig websites uit die goed zijn aangeschreven en relevant zijn aan de thema’s van jouw website en de producten die je verkoopt.